čtvrtek 6. září 2018

DEN PRŮVODKYNĚ


DEN PRŮVODKYNĚ


U mého oblíbeného blogera Aleše mě v poslední době nejvíce zaujal článek o tom, jak probíhá jeho den v práci. A já se rozhodla, že i já Vám popíšu svůj normální pracovní den. Ten se liší pouze tím, zda v daný den provázím či sedím v pokladně a návštěvníkům nabízím naše „služby“.


Tak jako ostatním zaměstnancům v jakékoliv profesi začíná den budíkem. Ani u mě  tomu není jinak. Zvuk, který se mi už od dubna velice příčí, se ložnicí rozlehne v 6:25 a opakuje se co deset minut do té doby, než tedy neochotně z té postele vylezu. Tímhle můj pracovní den začíná od úterý do neděle. Jako první po vyhrabání se z postele jdu na kamna postavit mojí oblíbenou „pískací“ konvici s vodou a do hrnečku odměřuji množství kávy a cukru. Než konvice odhlásí splněný úkol, mazlím se s koťaty a s plným hrnkem lahodného povzbuzení mířím ven před baráček si dát svoji „snídani“ – kafe a cigárko. Můj ranní rituál právě začal. Na chvíli sednu k televizi a lustruju internet a pak se teprve odebírám do koupelny. Během letních měsíců jsem se den co den oblékala do kostýmu, nyní už konečně do „civilu“, což je velice příjemná změna. Do práce většinou odcházím v osm hodin. Mám to na hrad, co by kamenem dohodil. 
Jakmile dorazím na hrad, připravuji si další kávu, kterou vypiju společně s panem kastelánem a hrstkou dalších zaměstnanců. Teprve potom mi začíná „práce“ a já většinou zalezu do pokladny, kde celý den prodávám vstupenky, zboží, vysvětluji návštěvníkům, jak to u nás chodí. Ve volném čase se buď začtu do knihy, nebo pro Vás (jako právě teď) píši nový článek. Den na pokladně je každý den stejný a ničím se neliší.
A  když  provázím? To je opravdu málokdy, což mě mrzí, neboť „hlubší“ kontakt s návštěvníky mám raději. Většinou si pokladní berou prohlídku až v pozdější době a já osobně ji mám raději už z toho důvodu, že na ně chodívá více návštěvníků. Zrovna dneska jsem s kolegyní měla debatu o tom, zda má na prohlídce radši dva nebo více lidí. Já osobně teda více návštěvníků, rychleji mi to ubíhá a kontakt s nimi je mi mnohem příjemnější. Když provázím, střídám se s kolegy v hlídání brány a kontrole vstupenek a mezitím většinou stihnu i nějaký oběd. Odbíjí šestá hodina a já konečně mířím domů.
Maminkám začíná druhá směna po práci doma, mě naštěstí ne. R. přijíždí z práce kolem třetí odpoledne a naštěstí umyje nádobí, postará se o kočky a sem tam ukuchtí i nějakou večeři. Já si v klidu sednu k televizi, zapnu svůj oblíbený pořad Prostřeno a jsem ráda, že jsem doma. Do postele uleháme kolem 22:00 a já v mžiku usínám.
Moje pracovní dny jsou stále stejné. Taková rutina, která mě ale neubíjí. Jsem za ni ráda a určitě bych práci neměnila. Práce průvodkyně i pokladní mě naplňuje, dává mi každým okamžikem nové možnosti na zdokonalování se a já ji upřímně miluji!

A jaký Vy máte pracovní den? Taky tak pohodový a stále stejný jako já? Budu ráda, když se se mnou podělíte v komentářích.

U dalšího článku nashledanou. 

Vaše 



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš čas k napsání komentáře! :*

Nejnovější článek

KNIŽNÍ VÝZVA 2019